Olika.

Det är otroligt vad olika bemötande man kan få i butiker ibland och vilken skillnad det gör!

Jag köpte en tröja/klänning från Sisters i julas men har inte använt den så mycket, så i fredags tvättade jag den första gången. Tröjan är svart med nitar vid axlarna. Jag har på mig den här, men den syns inte så himla bra. Hursomhelst, när jag tog ut tröjan från tvättmaskinen så bara rasade det nitar från den. Jättekul.

I lördags var vi på Marieberg så jag gick in för att prata med personalen om att lämna tillbaka tröjan. Till saken hör att jag inte hade kvar kvittot. Efter att ha förklarat vad som hänt går tjejen iväg för att ringa sin chef. Hon kommer tillbaka efter tio minuter ungefär och säger, vi kan inget göra, den hör till förra året och därför kan vi inte ta tillbaka den. Eh, va?

Idag gick jag till den andra Sistersbutiken här i stan. Jag hann inte mer än att ta upp tröjan ur väskan innan hon säger, ja, dem där har vi fått tillbaka många av, de drogs tillbaka från alla butikers sortiment vid nyår pga att nitarna lossnade lätt. Och så fick jag pengarna tillbaka, trots att jag inte ens hade kvittot kvar.

Gissa vilken butik jag tänker handla från i fortsättningen?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0