Svenska sommaren.

Jomen alltså.
Det behövdes ju ett ordentligt oväder med regn och åska för att få bort det där kvava i luften. Men kanske inte precis när jag skulle cykla hem från bion iförd ENDAST tunn skjorta, leggings och ballerinas. "Det är ju så varmt och soligt ute", tänkte jag när jag stod i hallen och kollade på både paraply och jacka och gick sen ut genom dörren utan dem. Självklart.

Har nog aldrig cyklat så fort från stan förut, och regnet gjorde ont mot kroppen och himlen lystes upp var och varannan sekund av blixtar samtidigt som det mullrade högt mest hela tiden.
Nu, efter en snabb dusch är jag torr och varm igen. Kanske kan lyckas undvika förkylningen som jag redan känner har tagit fäste i halsen och bröstet.

Jadu, den svenska sommaren är här. Det mesta regnar bort.

Kommentarer
Postat av: Martina

sv: alltså det gick bra, men det var så jäkla mkt folk så det var ju inte nån som helst idé att springa! men det var trevligt :)

2010-05-20 @ 23:41:32
URL: http://platina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0