Vampyrblek är väl det nya svarta?

Imorse var jag på sjukhuset.
Inte så läskigt som det låter, det var nämligen dags för att se om jag är nåt blodgivarmaterial.

När jag fyllt i ett hälsoformulär och sköterskan tagit blodtryck, puls, blodvärde, blodprov och kollat blodkärlen så kom hon tillbaka in i rummet, log stort och utbrast "du är ju som gjord för det här!".

Så nu ska jag tillbaka i april för att bli av med lite mer blod. Och sen ungefär varannan vecka därefter för att lämna plasma. Ska man ge, så får man väl ge ordentligt. Jag angav en gammal klasskompis som min värvare, och därför har jag en biobiljett i plånkan som han ska ha. Så nu ska jag värva alla jag känner. Struntsamma att det är en bra gärning att ge blod, jag vill ha biocheckar! Mohaha.

Nån som känner sig sugen på att göra en god gärning?

Kommentarer
Postat av: Martina

Jag kan tänka mig, faktiskt! Fast jag vet inte hur bra det skulle gå eftersom jag lidit av järnbrist i typ 5 år ^^ men det kanske är bättre nu.

2010-03-20 @ 08:11:06
URL: http://platina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0