Köttbullar, och riven lök.

Idag är det måndag.
Måndag och onsdag är mina matdagar. Idag blir det köttbullar, egengjord sås och kokt potatis.

Måste bara säga att riva lök platsar på min saker-jag-hatar-att-göra-lista. Det är så hemskt. Ögonen svider och man river och river och det blir bara mos och sen har man rivit två lökar och det enda man fått är rödgråtna ögon, lökstinkande händer och en liten, liten lök-mos-hög som är en fjärdedel så stor som lökarna man rev.

Kul. Vi får hoppas att löken bidrar till att göra himmelska köttbullar, annars blir mina ögon ännu mer rödgråtna.

Kommentarer
Postat av: Martina

Men köttbullar med massa härlig lök i är typ det godaste som finns.

2010-03-08 @ 19:02:22
URL: http://platina.webblogg.se/
Postat av: Martina

Sv: Ja! Jag åker in med ett par jobbarkompisar som också ska med, men de tänker starta i "jogga/springa"-fältet, det klarar inte jag. Jag tar gärna sällskap i lunkafältet :P

2010-03-09 @ 01:11:34
URL: http://platina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0