Det tar emot.

Lägenhetsvisning alltså.. Jo, mamma och jag har börjat kika på lägenheter för det blir nog faktiskt så att jag pluggar i Örebro till hösten. Just nu tittar vi bara för att få ett hum om vad man får för pengarna osv.

En av lägenheterna vi tittade på igår var inget att ha, men den andra... Åh, den andra lägenheten... Jag kunde på en gång se mig själv sparka av mig skorna i hallen, slänga väskan på golvet och sätta igång med matlagning i köket. Jag kunde se hur jag borstade tänderna i badrummet eller hade dit mamma och lillebror på söndagsfika.
Det står Kristin över den lägenheten, och det tar så emot att behöva säga nej när mäklaren ringer senare idag och frågar om jag är intresserad av den. För jag vet ju ännu inte om jag kommer komma in på det programmet jag vill gå i höst, och gör jag inte det så är ju hela idén med lägenhet ganska dum. Jag önskar så att jag hade hittat den här lägenheten i augusti när jag vet hur det blir med plugg och jobb och allt. För jag VILL ha den här lägenheten. Och det tar emot att behöva säga nej.

Den är -relativt- billig att både köpa och bo i, den ligger precis mittimellan stan och universitetet, och har nära hem till mamma och till jobbet. Och nästan det bästa av allt, den har en (mycket liten visserligen) walk-in-closet.

Så det tar emot att säga nej och behöva titta vidare, för jag skulle ha trivts så bra i den där lägenheten.

Kommentarer
Postat av: Martina

Det tar emot att flytta ifrån min lägenhet också, måste jag säga! När du var här var det kaos iofs, men den är egentligen alldeles underbar. Men du kommer hitta fler fina lägenheter, jag lovar :) jag känner mig lite dum som inte börjat leta i Örebro än.

2010-06-09 @ 19:16:37
URL: http://platina.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0