Det regnar!

Jag ÄLSKAR när det regnar. Nån gång då och då, efter flera dagars regn tröttnar jag såklart. Hursomhelst, allra helst ska det spöregna och åska samtidigt och vara så där riktigt mörkt att man bara vill kura in sig inomhus med folk man gillar. Pappa och jag brukade gå på regnpromenader när det regnade som värst. Vi satte på oss gummistövlar, regnjackor och tog med paraplyn ut och sen gick vi hur länge som helst. Jättemysigt! Och när vi bodde i Nora så hade vi plasttak över altanen och där var det helt underbart att sitta på somrarna när det regnade och det bara dundrade mot taket. Älskar att somna till ljudet av regn.

Överhuvudtaget så gillar jag extrema väder. Snöstorm, dundervarmt, spöregn, åska. Allt däremellan kan jag hoppa över. Men allra, allra bäst är det såklart när det är sol, blå himmel och trettio grader varmt.


För övrigt så har armen börjat göra ont nu. Jätteömt när jag böjer och sträcker på den.. Kolla, man ser ju sticket! Litegrann. Den där pricken, alltså. Och hej på dig världens blekaste arm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0